Yazar: Erhan Ballı
Her şeyin tekerleğin icadıyla başladığı otomotiv sektörü, yedek parça, akaryakıt, servis, sigorta, ulaşım gibi sektörlerle olan yakın ilişkisi dolayısıyla lokomotif bir sanayi dalıdır. Hatta gelişmekte olan ülkeler için adeta “anahtar” sektör olarak görülüyor.
Otomotiv sektörünün gelişmesinde çağın ilerleyişi büyük bir rol oynuyor. Bu sektör içerisinde pek çok marka kendine yer bulmuşken aynı zamanda yeni gelişen markalar da kendilerine yer aramaya devam ediyor. Sektörde tüketiciye sunulan tüm mal ve hizmetler çoğunluk olarak perakende özelinde ilerliyor. Tabii ki firmalar hem perakende hem de kurumsal satışlarını şirketlerinde bulunan sistemler aracılığı ile yönetiyor.
Otomotiv sektöründeki işletmeler, Salesforce ürünlerinden ve hizmetlerinden destek alarak markalarını bir adım öteye taşıyabiliyor ve daha fazla ilerleme sağlayabiliyor. İhtiyaçları dahilinde Salesforce ürün ailesinde bulunan modüller satış, satış sonrası, kampanya ve pazarlama etkinliklerini güçlendiriyor.
OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE SALESFORCE’UN SAĞLADIKLARI
Otomotiv sektörü temelde araç, yedek parça ve servis hizmetlerini kapsıyor. Ayrıca bunların yanında pek çok detay bulunuyor. Global markaların dünya çapında pek çok genel müdürlük ve bayilikleri bulunuyor. Peki bu kadar büyük organizasyonları tek bir çatı altında yönetmek daha kolay olmaz mı? Salesforce ürün ailesi bu yapıyı tek bir yerden yönetmeyi mümkün kılıyor. Salesforce ana ürün ailesinde bulunan Automotive Cloud bu sektöre özel Salesforce tarafından tasarlanmış bir ürün olarak sunuluyor.
Automotive Cloud Nedir ?
Automotive Cloud, otomotiv şirketlerinin araçların ömür boyu değerini etkin bir şekilde en üst düzeye çıkarmasına ve müşteri deneyimlerini dönüştürmesine olanak tanır. Orijinal ekipman üreticileri (OEM’ler) ve bayiler, araçların, müşterilerin ve finansal ilişkilerin kapsamlı, toplu ve bağlantılı bir görünümünü elde ettikleri için daha iyi iş birliği yapabilirler. Şirketler, gelişmiş müşteri adayı yönetimi yetenekleriyle müşteri adayı yeterlilik oranlarını iyileştirebilir ve anlaşmalar, hedefler ve tahminlerle operasyonları düzene sokabilirler. Birleştirilmiş Service Console for Automotive, Experience Cloud for Automotive ve İş Ortağı Ziyaretleri uygulamasını kullanarak daha derin ilişkiler kurabilir ve müşterilerle daha iyi etkileşim sağlayabilirler. Automotive Cloud için özel olarak hazırlanmış önceden oluşturulmuş CRM Analitiği panoları ile bayi performansını yönetebilir, envanteri izleyebilir, potansiyel müşteri kalitesini ve dönüşümleri değerlendirebilir ve satış / gelir marjları hakkında eyleme geçirilebilir içgörüler elde edebilirler.
Sales Cloud ve Service Cloud üzerine kurulu olan Automotive Cloud üreticilerin ve bayilerin müşterilerin ve araçların yaşam döngüsündeki önemli temas noktalarını etkin bir şekilde yönetmesini sağlar. Veri modeli ve iş akışları, rutin, tekrarlanan görevlere harcanan zamanı azaltan sektör çapındaki en iyi uygulamaları temel alır. Önemli mobilite anları etrafında eyleme dönüştürülebilir deneyimler tasarlayarak müşterilerle etkileşim kurmaya ve marka sadakatini artırmaya odaklanmaya yardımcı olur. Automotive Cloud, bayi ve paydaş deneyimini dönüştürür ve işletmeleri müşterilerinin beklediği kişiselleştirilmiş, proaktif hizmeti sunacak şekilde donatır.
Otomotivde Sales Cloud
Salesforce ürün ailesinde satış platformuna yönelik olarak “Sales Cloud” ürünü sunuluyor. Bu yapı ile potansiyel müşteriler, bireysel ve kurumsal müşteriler, tekliflendirmeler, kampanyalar ve satış raporları tek bir çatı altında kullanılabiliyor. Aynı zamanda Salesforce Mobile uygulaması ile aynı yapıyı cep telefonu ve tabletlerden kullanmak mümkün oluyor. Otomotiv sektörü firmaları Salesforce mobil uygulama özelliği ile müşterilerine araçları anlatırken bilgisayar başına dönmeden ellerindeki tabletler yardımıyla kayıt girişi yapabiliyor ve teklifleri anlık olarak gönderebiliyorlar. Bu yapı satış personeline hem hız kazandırıyor hem de kurumsal hafızayı şirket içerisinde rahat bir şekilde yönetmeyi sağlıyor.
Otomotivde Service Cloud
Satış sonrası platformunu yönetmek için Salesforce ürün ailesinin başka bir lisans modeli olan “Service Cloud” ile işletmeler müşterilerinin servis bakımlarını, araç geçmişlerini kayıt altında tutabiliyor ve ürünün sağladığı “Email-To-Case” veya “Web-To-Case” özellikleri ile herhangi bir ekstra entegrasyon ihtiyacı duymadan sistem içerisine vaka kayıtlarını kolaylıkla toplayabiliyorlar. Sistemin sağladığı otomatik atama kuralları ve e-posta gönderim yapıları ile kullanıcıların herhangi bir mail hazırlığı yapmadan daha önceden tasarlanmış hazır taslaklarla müşterilerine otomatik e-posta bildirimleri göndermesi ve aynı zamanda da anket gönderimleri ile müşteri memnuniyetini ölçmeleri mümkün oluyor.
Otomotivde Experience Cloud
Salesforce otomotiv firmalarına dünyanın dört bir yanında bulunan bayilerini yönetmek için “Experience Cloud” veya eski adı ile “Community Cloud” ürününü sunuyor. Bu ürün aracılığı ile hem bayi portalleri oluşturulabiliyor hem de bayilerin servis yönetimleri sağlanıyor. Ürünün Salesforce platformuna bağlı olarak çalışması sayesinde tüm sistem içerisindeki verilere, sistem yöneticisi tarafından düzenlenen yetkilendirmeler sayesinde ulaşım sağlanabiliyor. Bu da firmalara hem sistem kullanımı açısından hız avantajı sağlıyor hem de sistemin kurulumunda kolaylık sağlıyor, ayrıca kurulumda yapılacak olan entegrasyon modellerini ortadan kaldırarak projelerin canlıya çıkış tarihlerinin daha öne çekilmesine de olanak tanıyor.
Otomotivde Marketing Cloud
Salesforce ürün ailesinde bulunan Marketing Cloud ürünü otomotiv firmalarının sosyal medya üzerinden veya mail gönderimleri ile potansiyel müşterilerine ulaşmasını kolaylaştırıyor. Bu ürün sayesinde hem formlar hem de e-posta gönderimleri üzerinden pek çok potansiyel müşteriye erişmek mümkün oluyor, aynı zamanda mevcut veya potansiyel müşterilere kampanya bildirimleri kolaylıkla ulaştırılabiliyor.
Marketing Cloud ürünü müşterileri segmente etmeyi sağlamakla beraber iş takibi için de kolaylık sağlıyor. E-posta gönderimlerinin ulaşımını veya ilgili kişiler tarafından okunduğunun takibi yapılabiliyor. Ayrıca hangi pazarda ve hangi segmentteki müşterilerin firmayla daha çok iletişime geçtiği raporlanabiliyor. Bunun yanı sıra gönderilen kampanyalardan gelen kayıtlar satış panelinde raporlanarak karlılığın kolayca hesaplanması mümkün oluyor.
Siz de otomotiv sektöründeki işletmenizi bir adım öteye taşımak için Salesforce ürün ailesinin size sunduklarından faydalanmak istiyorsanız bizimle iletişime geçin ve bu benzersiz deneyimi yaşayın!
REFERANS: https://www.salesforce.com/products/automotive-cloud/overview/